Koordinerande eining

Koordinerande eining

Kommunen skal ha ei koordinerande eining for habilitering og rehabilitering, med ansvar for å sikre at personar med ulike behov får tilbod om tilpassa tenester. Dette er forankra i helse- og omsorgstenestelova § 7-3

Ei slik teneste kan medverke til stimulering av eiga læring, motivasjon, auka funksjons- og meistringsevne, likeverd og deltaking.

Om koordinerande eining

Brukarverknad står sentralt i arbeid med habilitering og rehabilitering.

Brukarar med behov for koordinerte og tilpassa tenester skal vite kvar dei skal vende seg for å få hjelp. 

I Ulstein er koordinerande eining forankra i eining 1 i omsorgsetaten. Eininga samarbeider på tvers av ulike avdelingar og etatar der det er behov. Eininga har to 100 prosents stillingar. Du finn kontaktinformasjon nedst på sida.

Definisjon på habilitering og rehabilitering

 

Habilitering er samarbeid mellom deg, dine pårørande og fagpersonar om å gi støtte til at du skal klare deg best mogleg sjølv og ha eit godt liv. Habilitering er ofte for personar som er fødde med funksjonsnedsettingar, eller som fekk sjukdom eller skade som barn. Mange treng oppfølging og støtte heile livet.

Rehabilitering er samarbeid om at du skal trene opp kroppen og hjernen etter sjukdom eller skadar som du har fått seinare i livet. Rehabilitering varer ofte i kortare tid, men mange vil likevel trenge mykje hjelp og støtte etter at rehabiliteringa er avslutta.

Kjelde: helsenorge.no

Felles for habilitering og rehabilitering er at du kan møte mange ulike typar fagpersonar som samarbeider med deg og om deg. Fagpersonane kan ha forskjellige måtar å jobbe på.

Habilitering og rehabilitering kan handle om korleis kroppen og hjernen din virkar og korleis du føler og tenker. Det kan også handle om korleis du har det i kvardagen din, og med menneska du har rundt deg.

 

Koordinerande eining sine oppgåver
  • kartlegge og dokumentere rehabiliteringsbehov og habiliteringsbehov
  • vurdere behovet for koordinator
  • registrere rehabiliteringsbehov
  • ha oversikt over kven som har koordinator og kven som har individuell plan
  • sikre gode rutinar for opplæring av koordinatorrolla og utarbeiding av individuell plan 
  • vurdere søknadar om støttekontakt, avlasting, omsorgsstønad, brukarstyrt personleg assistent og TT-kort
  • sikre brukarperspektiv
  • vere lokal pådrivar for kompetanseheving av habilitering og rehabilitering
  • ha oversikt over behov og kapasitet i kommunen si rehabiliteringsavdeling
  • nært samarbeid med spesialisthelsetenesta
  • vere fast adresse og knutepunkt for samarbeid mellom kommunen, fylket og dei statlege institusjonane for å sikre brukarane sine behov for teneste
  • samarbeid med brukarorganisasjonar
  • evaluere kommunen sin rehabiliteringsplan

 

Kven er målgruppa?

Personar som kan ha behov for habilitering eller rehabilitering:

  • Personar med medfødt funksjonssvikt
  • Personar som pga. skade eller sjukdom har hatt eit brått fall i evna til å fungere i dagleglivet
  • Personar med gradvis fall i funksjonsevne over lengre tid
  • Personar med kroniske sjukdommar
  • Personar med utfordringar med avhengigheit
  • Personar som treng hjelp til planlegging av nye situasjonar i livet, t.d. ved overgang frå barnehage til skule, mellom ulike skular, frå skule til arbeidsliv og ved ny bu-situasjon
Kva kan du forvente?

Plan for habilitering og rehabilitering (HTM, 3 kB)
Kommunen sin plan for habilitering og rehabilitering skal sikre at personar med ulike behov får tilbod om tilpassa tenester. Dette kan medverke til stimulering av eiga læring, motivasjon, auka funksjons- og meistringsevne, likeverd og deltaking.

Korleis søke om koordinator?

Det er som regel andre tenesteytarar som melder frå til koordinerande eining om at ein person har behov for koordinator. Dette kan gjerast ved å ta ein telefon til koordinerande eining, eller å nytte internt meldeskjema. 

Du kan også ta kontakt med koordinerande eining om du lurer på om du har rett på ein koordinator og/eller individuell plan. Du finn kontaktinformasjon nedst på sida.

Kva kostar det?

Tenesta er gratis.

Du kan klage på vedtaket

Dersom du ikkje er nøgd med vedtaket kan du klage til kommunen innan fire veker frå du fekk vedtaket. 

Forklar kva du er misfornøgd med og kvifor du meiner at vedtaket bør endrast. Kommunen pliktar då å ta ei ny vurdering.

Vert avgjerda ståande, vert saka sendt vidare til Statsforvaltaren. Dette får du melding om.

Send klaga di til

Ulstein kommune v/kommunalsjef helse og omsorg, postboks 143, 6067 Ulsteinvik.

Kontakt

Ann Magritt Hatløy
spesialkonsulent
E-post
Mobil 48 89 31 83
Norunn Margrethe Dimmen
Leiar Koordinerande eining
E-post
Mobil 98 23 06 37
Heidi Strand
einingsleiar 1 heimetenester
E-post
Mobil 98 23 06 40