Kva rettar har du over personopplysningane dine?
For å nytte deg av alle rettane vi skal forklare deg meir om her, kan du bruke dette skjemaet:
Skjema for innsyn, retting, sletting, avgrensing og protest
Du har rett til innsyn
Når kommunen behandlar opplysningar om deg, skal du som registrert i våre system alltid få vite kva data som vert behandla, kva opplysningane vert brukte til, kor lenge opplysningane skal lagrast og kven opplysingane er gitt vidare til. Du har som utgangspunkt krav på svar utan ugrunna opphald, og seinast innan 30 dagar.
Les meir om retten til innsyn.
Du har rett til å få personopplysningar korrigert eller supplert
Dersom du oppdagar feilaktige opplysningar om deg sjølv, kan du krevje at vi rettar informasjonen. I utgangspunktet skal vi på eige initiativ rette mangelfulle eller feilaktige opplysningar. Men dersom du sjølv oppdagar at noko er feil, ønsker vi at du tek kontakt med oss, slik at vi så raskt som mogleg kan rette informasjonen.
Les meir om retten til å rette eller supplere opplysingar.
Du har rett til å få personopplysningar sletta
Vi slettar eller sperrar opplysningar som ikkje lenger er nødvendige for det føremålet vi samla dei inn. Dersom du meiner kommunen registrerer informasjon om deg som ikkje er nødvendig, kan du be om at denne informasjonen vert sletta. Dette gjeld ikkje dersom opplysningane skal oppbevarast i medhald av ei lov, som til dømes arkivlova.
Les meir om retten til sletting.
Du har rett til å få personopplysningar avgrensa
I enkelte situasjonar kan du også be oss avgrense behandlinga av opplysningar om deg sjølv. Avgrensinga inneber at personopplysningane som samlast inn ikkje lenger kan behandlast, men framleis kan lagrast utan å brukast til noko.
Les meir om retten til avgrensing.
Du har rett til å protestere
Dersom vi behandlar opplysningar om deg med grunnlag i oppgåvene våre eller på bakgrunn av ei interesseavveging, har du rett til å protestere på vår behandling av opplysningar om deg.
Les meir om retten til å protestere.
Du har rett til dataportabilitet
Dersom vi behandlar opplysningar om deg med grunnlag i samtykke eller ein kontrakt, kan du be oss om å overføre opplysningane dine til deg, eller til ei anna verksemd. Dette vert kalla retten til dataportabilitet.
Du har i enkelte tilfelle rett til å få tilbake opplysningar som du har gitt oss, i eit digitalt format, og du har rett til å få informasjon overført til ei annaverksemd dersom du ønsker dette.
Retten til dataportabilitet gjeld berre opplysningar som du sjølv har gitt til oss.
Les meir om retten til dataportabilitet.
Du kan klage
Vi håper du vil sei ifrå om du meiner vi ikkje held reglane i personopplysningslova.
Ta då kontakt med personvernombodet vårt.
Du har rett til å klage til Datatilsynet om du ikkje er fornøgd med måten vi behandlar personopplysningane dine på.
Du finn Datatilsynet sine kontaktopplysningar på www.datatilsynet.no.
Kostnad
Når du ber om innsyn, retting, sletting eller tar i bruk andre rettar etter personvernreglane, er dette gratis. Viss vi nektar å oppfylle førespurnaden din, må vi kunne bevise at førespurnaden din er urimeleg eller overdriven.
Partsinnsyn
Dersom du kjem til oss med ei klage, vil vi normalt vise til eller legge ved klaga din når vi tek kontakt med den innklaga parten. Du kan be om at vi ikkje opplyser kven du er i førespurnaden til den andre parten. Det skal likevel svært mykje til for å nekte ein part innsyn i ei sak dersom dei ber om det. Kommunen kan derfor ikkje garantere anonymitet ved slike førespurnader.
Pressa og ålmenta sitt innsyn
Hovudregelen for oss som kommune er at saksdokumenta våre skal vere offentleg tilgjengelege. Det betyr at presse eller andre som spør om det, vil kunne gjere seg kjend med innhaldet. Førespurnaden din til oss vil dermed også vere offentleg uansett kva form han kjem i. Kommunen handterer likevel ein del dokument som inneheld teiepliktige opplysningar. Slike dokument vert unntatt offentleg innsyn. Interne dokument kan også vere unntatt offentleg innsyn dersom der er lovheimel for det.